TechMedia Reklama 2012
 
Gry

    Z uwagi na to, że wybór gry dla dziecka jest przeważnie bardzo trudny (nie wiemy czy gra będzie zawierała treści odpowiednie dla naszej pociechy) stworzono system PEGI (ang. Pan European Game Information czyli Ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier) którego oznaczenia przybliżymy poniżej.

Przykładowy obraz

Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przedział wiekowy gracza

Przykładowy obrazPrzemoc- Gra zawiera elementy przemocy.

Przykładowy obraz Wulgarny język. W grze jest używany wulgarny język.

Przykładowy obraz Hazard. Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą.

Przykładowy obraz Dyskryminacja.  Gra pokazuje przypadki dyskryminacji lub zawiera materiały, które mogą do niej zachęcać.

Przykładowy obraz Narkotyki. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków.

Przykładowy obraz Strach. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.

Przykładowy obraz Seks. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym.


Kolejną przeszkodą w wyborze gry, jest jej kategoria oraz skróty opisujące daną kategorie. W tej kwestii także postaramy się Państwu pomóc:  

RPG - (ang. Role Playing Game,) Komputerowa gra fabularna - to rodzaj gry , w której kierując grupą postaci lub pojedynczym bohaterem gracz wykonuje różne zadania (ang. quests) otrzymując w zamian przedmioty lub złoto oraz punkty doświadczenia wpływające na statystyki postaci, podobnie jak w tradycyjnych grach fabularnych. W ten sposób bohater/bohaterowie kierowani przez gracza stają się coraz potężniejsi - gotowi sprostać nowym, trudniejszym zadaniom. Istotną rolę w grach tego typu odgrywa czynnik losowy w tradycyjnych grach RPG reprezentowany przez rzuty kośćmi, tutaj zastąpione przez losowo generowane przez komputer wartości. Decydują one między innymi o tym czy postaci udało się trafić wroga, jak dobrze jedna postać opatrzyła lub wyleczyła drugą, itp. Gra ma zwykle przygotowaną z góry, często nieliniową, fabułę, czasami podzieloną na kilka mniejszych części (niekiedy zwanych rozdziałami). Zazwyczaj niemożliwe jest ukończenie danego rozdziału bez wykonania pewnych określonych zadań. Ten gatunek gier komputerowych jest bardzo rozbudowany, a sposób przedstawienia świata mocno zróżnicowany. Wytworzyły się także liczne podgatunki, jak np. Hack and slash (Diablo II czy Dungeon Siege), gdzie fabuła została znacznie uproszczona, ilość wątków pobocznych mocno ograniczona i najważniejszą częścią gry stała się walka. Ponieważ istota gier RPG jest często mylnie rozumiana jako zmieniające się statystyki postaci, gry z innych gatunków bywają opisywane jako posiadające "elementy RPG", mimo iż nie oznacza to tego, co sugeruje nazwa (tzn. odgrywania ról) a jedynie możliwość rozwijania i ulepszania prowadzonego przez siebie bohatera lub jednostki (np. siły, celności, itp.)
GRA PRZYGODOWA to jeden z typów gier komputerowych, w których nacisk położono na zwiedzanie świata przedstawionego w grze, rozwiązywanie zagadek, interakcję w postaciami. Większość gier tego typu jest wydawanych na komputery osobiste, ale niemała ilość pojawiła się w ostatnim czasie na różnego rodzaju konsole. Fabuła tego typu gier często zawiera wątki charakterystyczne dla takich gatunków literatury i filmu, jak science fiction, fantasy, horror, komedia. Gry przygodowe były bardzo popularne w późnych latach 80. i wczesnych 90., aż do wydania konsoli Sony PlayStation, kiedy to przygodówki zeszły na dalszy plan. Mimo to jest stosunkowo wielu producentów gier przygodowych np. Microids. W celu "odświeżenia" gatunku powstają podgatunki, jak na przykład Survival horror. Gry przygodowe są pod wieloma względami podobne do komputerowych gier fabularnych, przy czym zdecydowanie większy nacisk jest położony na rozwiązywanie zagadek niż walkę i zbieranie punktów do statystyk. Jednakże coraz więcej gier zawiera rozbudowane elementy zręcznościowe (najczęściej w takich grach postać może zginąć). Zazwyczaj tego typu gry są przeznaczone dla jednego gracza (czyli do gry w trybie singleplayer). Trudno jest stworzyć przygodówkę w trybie multiplayer z powodu dużego nacisku fabuły na jedną postać. Pojawiają się gry, w które może grać jednocześnie dwóch graczy, jednak należą one zwykle do któregoś z podgatunków - taką grą jest na przykład Survival horror Obscure produkcji Microïds. Gry przygodowe są przez młodych graczy mylone z grami typu action-adventure. Aktualnie właśnie gry typu action-adventure (bryt. arcade adventure) są nazywane "przygodówkami", tymczasem z klasyczną grą przygodową nie mają one prawie nic wspólnego. Dzisiejsze gry przygodowe zaczynają odbiegać od standardów typowych przygodówek - przykładem jest gra Fahrenheit, która wywołała swoistą rewolucję, wprowadzając bardzo wiele innowacji do sposobu rozgrywki.

 FPP (ang. First Person Perspective) - to gry komputerowe, w których gracz ogląda świat gry z perspektywy pierwszej osoby, czyli oczami bohatera. Większość z tych gier to tzw. First person shooters, czyli gry, których celem jest szybkie i celne strzelanie i zabijanie przeciwników (zależnie od konkretnej gry mogą to być terroryści, żołnierze wroga, kosmici, roboty, mutanty, zombie, potwory, lub zwykli ludzie atakujący gracza). Gry FPP to jednak nie tylko tzw. strzelanki, lecz również gry przygodowe lub RPG (na przykład seria gier Atlantis, Myst czy też gry z serii The Elder Scrolls). Ze względu na to, że grając w takie gry na ekranie powinno być wyświetlane jak najwięcej szczegółów (mamy z otoczeniem bardziej bezpośredni kontakt niż np. w grach cRPG) głównie produkty tego typu rozwijają gałąź silników graficznych gier komputerowych (Jednym z najstarszych jest Unreal Engine).

FPS -First-person shooter - rodzaj gry komputerowej, w której gracz steruje postacią, patrząc jakby jej oczami. Często określana szerzej jako gra FPP. Warstwa fabularna gry jest zazwyczaj niezbyt rozbudowana. Głównym zajęciem gracza jest unikanie ciosów i zabijanie przeciwników, urozmaicone dodatkowymi zadaniami jak poszukiwanie kluczy czy używanie prostych mechanizmów. Postać sterowana przez gracza ma do wyboru kilka lub kilkanaście rodzajów broni, odnoszone obrażenia opisywane są tzw. punktami życia, gdy ich ilość spadnie do zera, postać "ginie".  Niektóre gry, np. Quake 3 są przeznaczone przede wszystkich do gier sieciowych, dla pojedynczego gracza udostępnia prowadzone w tym samym trybie walki przeciw graczom sterowanym przez komputer, zamiast tradycyjnych poziomów (etapów), które gracz miał po kolei przechodzić.  Sterowanie postacią obywa się przez wykorzystanie kilku jedynie klawiszy klawiatury po bardziej wymagające jednoczesne posługiwanie się klawiaturą i myszką.
GRA SPORTOWA - gra, w której wcielamy się w zawodnika/ów lub managera/ów klubów związanych ze sportem. Najczęstsze pojawijące się dyscypliny to np. piłka nożna, koszykówka, hokej na lodzie, skoki narciarskie itp., można jednak znaleźć produkcje nietypowe, jak np. symulatory rugby czy pływania. Do najbardziej znanych z tego typu produkcji należy firma Electronic Arts (a dokładniej dział określany jako EA SPORTS), do której dzieł można zaliczć m. in. gry z serii FIFA, NHL, NBA Live, Tiger Woods golf czy Madden NFL. Sławnym na całym świecie jest jej pojedynek o tytuł twórcy najlepszego symulatora piłkarskiego z japońską firmą KONAMI, producentem gry Pro Evolution Soccer. Ale poza tymi grami istnieją także gry olimpijskie takie jak: Sydney 2000, Athens 2004, Salt Lake 2002 lub Torino 2006.
GRA PLATFORMOWA - (zwyczajowa nazwa platformówka) to gra zręcznościowa polegająca głównie na poruszaniu bohatera po wielu mniej lub bardziej urozmaiconych lokacjach, często po wielopoziomowych platformach - stąd nazwa gatunku, unikaniu pułapek i likwidacji bądź unikaniu przeciwników, a zbieraniu różnych nagród i dodatków - takich jak choćby pieniążków, kamieni szlachetnych, dodatkowych żyć czy powerup'ów. Jak każda dobra gra, tak i platformówka powinna mieć swoją fabułę - tak więc celem bohatera nie jest zazwyczaj beztroskie skakanie, unikanie i zbieranie, ale odŰowiednio uratowanie przyjaciela, ukochanej czy świata. Do platformówek zalicza się takie tytuły jak na przykład: Super Mario Bros., seria Rayman, seria Croc.
RTS (eng. Real Time Strategy) - strategia czasu rzeczywistego) od klasycznych turówek odróżnia je to, że przeciwnicy wykonują działania w tym samym czasie i bez podziału na tury. Te gry są bardziej dynamiczne i efektowne. Wymagają zdecydowania, szybkiego myślenia, umiejętności planowania, oraz przewidywania posunięć wroga. Przeciwnicy zarzucają im, że wymagają bardziej umiejętności szybkiego klikania niż myślenia. Przykładem takich gier jest seria "Command & Conquer" , KKnD (Krush, Kill n'Destroy - miażdż zabijaj i niszcz), oraz StarCraft.
GRA STRATEGICZNA - jest to program służący jako jedno, bądź wieloosobowe gra, w których wygrana zależy nie tylko od losu, ale przede wszystkim od strategii, wiedzy i planowania. Takie gry mogą wymagać od użytkownika np. umiejętności dowodzenia oddziałami wojska, lub zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa. Pierwszymi grami strategicznymi były strategie turowe. Polegały one na podziale czasu rozgrywki na tury (tura jest to jeden ruch, lub działanie jakie może wykonać gracz i najczęściej nie jest to ograniczone czasem) przykładem tego gatunku jest seria Heroes of Might and Magic. Gdzie gracz staje naprzeciw jednego, lub kilku komputerowych przeciwników wykonując ruchy (wykorzystując swoje tury) na przemian z innymi.
GRA SYMULACYJNA - (potocznie symulator) – ma za zadanie imitować wrażenie różnych doznań, jakich zaznajemy w codziennej rzeczywistości, a także takich, które podsuwa nam nasza wyobraźnia. Występują np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych. Charakteryzują się tym, że ich twórcy dokładają wszelkich starań, aby jak najbardziej przypominały naszą rzeczywistość lub kreowały rzeczywistość zupełnie odmienną od naszej. Profesjonalne symulatory kabinowe wykorzystywane są do szkoleń jednostek specjalnych i pilotów. Zaletą większości symulacji komputerowych jest fakt, że w ich tworzeniu pomagają specjaliści z dziedzin typowych dla danej symulacji, np. komandosi pomagają w opracowaniu gry symulującej pole walki, a aktywni piloci – symulacje lotu samolotami. Jedną z nowych możliwości symulatorów jest symulowanie codziennego życia człowieka i jego zachowania w różnych okolicznościach, czego przykładem jest seria gier spod znaku The Sims.
GRA AKCJI - to gatunek gier komputerowych i wideo. W przypadku tego gatunku cała rozgrywka polega głównie na szybkości akcji, której gracz jest uczestnikiem oraz na refleksie gracza. Najczęściej do tego gatunku zalicza się gry, w których gracz kieruje bohaterem z perspektywy pierwszej osoby, walczy wybranym bohaterem z innymi postaciami sterowanymi przez komputer bądź innego gracza oraz gry platformowe, w których najważniejsza jest zręczność gracza w pokonywaniu plansz. Zazwyczaj w grach akcji na końcu poziomów spotyka się bossa, który jest jednostką silną i trudną do pokonania. Często można ją pokonać poprzez zapoznanie się z paletą jej ruchów, ataków i uników, dzięki czemu można znaleźć i wykorzystać jej słaby punkt.

Sprzedajemy tylko oryginalne gry i programy.

   Przykładowy obraz  Przykładowy obraz Przykładowy obrazPrzykładowy obrazPrzykładowy obraz Przykładowy obrazPrzykładowy obraz Przykładowy obraz

 Przykładowy obrazPrzykładowy obrazPrzykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obraz Przykładowy obrazPrzykładowy obraz  Przykładowy obraz

Dzięki współpracy z największymi dystrybutorami w Polsce jesteśmy Solidni i Szybcy w realizacji zamówień.

*Wszystkie nazwy i znaki handlowe użyte w tekście są znakami zastrzeżonymi dla ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji.